معرفی مادربردهای MSI Z790 MAX با قابلیت “فراتر از 6 گیگاهرتز” برای پردازنده‌های نسل 14 اینتل

مادربردهای MSI Z790 MAX

شرکت MSI با معرفی مادربردهای Z790 MAX و ویژگی جدید BIOS به نام “P-Core Beyond 6 GHz”، در دنیای هاردوئر یک گام جدید برداشته است. این ویژگی امکان اورکلاک پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل تا سرعت‌های کلاکی بالای 6.3 گیگاهرتز را با یک کلیک فراهم می‌کند.

ویژگی “P-Core Beyond 6 GHz” توسط منبعی معتبر به نام chi11eddog فاش شده و تصاویر از BIOS مادربرد MSI MEG Z790 ACE نیز نمایانگر این ویژگی جدید هستند. این ویژگی به احتمال زیاد برای پردازنده Intel Core i9-14900K به کار می‌رود که دارای سرعت کلاک تک هسته‌ای 6 گیگاهرتز است.
برسی مشخصات سخت‌افزاری مینی کامپیوتر ACEMAGIC S1

مادربردهای سری MSI MAX با ویژگی “P-Core Beyond 6 GHz+” به طور پیش‌فرض غیرفعال هستند، اما با باز کردن تنظیمات تنظیم‌پذیری، کاربر می‌تواند انتخاب‌های مختلفی انجام دهد. سرعت کلاک اولین مرحله، حداکثر فرکانس تک هسته‌ای و دومین مرحله حداکثر فرکانس تمام هسته‌ای پردازنده را مشخص می‌کند. این به این معناست که با فعال کردن پروفایل “P-Core Beyond”، پردازنده‌ها می‌توانند با سرعت تا 6.3 گیگاهرتز تک هسته‌ای و 5.8 گیگاهرتز تمام هسته‌ای عمل کنند.

باید توجه داشت که این ویژگی به طور خودکار تنظیمات مورد نیاز را برای دستیابی به فرکانس‌های بالای 6 گیگاهرتز تنظیم می‌کند، اما استفاده بی‌توجهانه از اورکلاک ممکن است به افزایش ولتاژهای زیاد منجر شود، بنابراین برای کاربران تازه‌کار توصیه می‌شود.

برای علاقه‌مندان به اورکلاک حرفه‌ای، گزینه‌های تنظیم دستی همچنان بهترین گزینه خواهند بود. با این حال، این ویژگی به هر حال یک افزونه عالی است و ما به منتظر نگه داشتن تست‌های خود بر روی مادربردهای MSI Z790 MAX هستیم که به زودی منتشر خواهند شد.

جواد ایزدپناه
ارسال دیدگاه