معرفی NVIDIA DLSS 3.5 و چگونگی بهبود تجربه‌ی گیمینگ

معرفی NVIDIA DLSS 3.5

در تاریخ پاییز امسال، انویدیا با عرضه نسخه جدید فناوری DLSS (Deep Learning Super Sampling)، تحولی جدید را در عرصه بازی‌ها و جلوه‌های بصری ارائه می‌دهد. این نسخه به نام NVIDIA DLSS 3.5 با بهبود ردیابی پرتو نور (Ray Tracing)، بهبود کیفیت تصاویر و افزایش نرخ فریم‌ها، تجربه‌ای باورنکردنی از دنیای گیمینگ را برای علاقمندان به بازی‌ها ایجاد خواهد کرد.

بهبود کیفیت تصاویر با Ray Reconstruction

DLSS 3.5 با تمرکز بر بهبود ردیابی پرتو نور، مدل جدیدی از هوش مصنوعی است که با ایجاد تصاویر ری تریس شده زیبا و واقع‌گرایانه‌تر نسبت به روش‌های معمول رندرینگ، تجربه‌ای جدید از جلوه‌های بصری فراهم می‌کند. این مدل به نام Ray Reconstruction توانایی تولید پیکسل‌های با کیفیت بالاتر را بین پرتوهای نمونه‌برداری شده ایجاد می‌کند.

معرفی NVIDIA DLSS 3.5

انتقال به عالم واقع‌گرایی با همکاری بازی‌های معروف

DLSS 3.5 این امکان را فراهم می‌کند تا جلوه‌های بصری بازی‌ها و نرم‌افزارهای خلاقانه به سطحی بی‌نظیر ارتقاء یابند. بازی‌های معروفی چون Alan Wake 2 و Cyberpunk 2077: Phantom Liberty به همراه بازی‌های Portal with RTX، در فصل پاییز با پشتیبانی از این فناوری رونمایی خواهند شد. همچنین، نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند Chaos Vantage، D5 Renderer و NVIDIA Omniverse نیز از امکانات پیشرفته DLSS 3.5 برای بهبود تصاویر و افزایش کیفیت جلوه‌های بصری خود بهره‌برداری خواهند کرد.

Alan Wake 2 با استفاده DLSS 3.5 Alan Wake 2 با استفاده DLSS 3.5

پروژه بازسازی Half-Life 2 با استفاده از RTX Remix

علاقمندان به بازی‌های کلاسیک همچنین از تجربه جدیدی بهره‌مند خواهند شد. پروژه Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project توسط تیمی از مدرهای برجسته بازی Half-Life 2 توسعه داده می‌شود. این پروژه بهبودی جدیدی بر روی بازی اصلی ایجاد می‌کند تا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند NVIDIA DLSS و NVIDIA RTX، تجربه‌ای تازه و بهبود چشمگیری را به بازیکنان ارائه دهد.

پروژه بازسازی Half-Life 2 با استفاده از RTX Remix پروژه بازسازی Half-Life 2 با استفاده از RTX Remix

هنر خلق در دنیای سه‌بعدی

واقعیت مجازی همچنان به عنوان یک ابزار قدرتمند برای خلق و خوی در دنیای سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنرمندان دیجیتالی مانند Diyorbek Makhmudov با استفاده از تکنولوژی‌های مانند NVIDIA DLSS و نرم‌افزار  Cinema 4D ، امکان خلق تصاویر واقعی‌گرا و جلوه‌های ویژه را در دنیای سه‌بعدی فراهم می‌کنند.

معرفی NVIDIA DLSS 3.5

از همه این تغییرات و بهبودها می‌توان نتیجه گرفت که با عرضه نسخه جدید فناوری DLSS 3.5، انویدیا به تجربه‌های بازیکنان و خالقان محتوا توانایی ارتقاء جلوه‌های بصری و تجربه‌های واقعی‌گرا را ارائه می‌دهد. این نسخه بهبود یافته با تمرکز بر ردیابی پرتو نور و افزایش کیفیت تصاویر، نشان از پیشرفت مداوم انویدیا در راستای بهبود تجربه بازی دارد.

جواد ایزدپناه
ارسال دیدگاه