AMD در GDC 2024 از FidelityFX Super Resolution 3.1 (FSR 3.1) رونمایی کرد. در حالی که مجموعه ویژگیهای اصلی FSR 3.0، ارتقاء دهنده وضوح تصویر سوپر رزولوشن از FSR 2.2 را به طور عمده حفظ کرده و روی آن نسل تصاویر را افزوده، FSR 3.1 چندین بهبود کیفیت تصویر را به ارتقاء دهنده خود اضافه میکند، و کیفیت تصویر را در هر تنظیم عملکرد بهبود میبخشد. به طور خاص، ثبات زمانی خروجی را در حالت سکون و حرکت بهبود میبخشد تا از پرش و تلألؤ، یا “کف آلودگی” دور اجسام در حال حرکت کاسته شود. ارتقاء دهنده جدید همچنین کاهش دهنده اثر شبحواری است و جزئیات را بهتر حفظ میکند.
مورد بعدی، تغییر مهمی در نحوه کارکرد فناوری تولید فریم است. AMD تولید فریم FSR 3.1 را از تکنولوژی ارتقاء کیفیت جدا کرده است که این امکان را میدهد تا تولید فریم با راه حلهای دیگر ارتقاء، مانند DLSS یا XeSS، کار کند. امکانات چنین جداسازی بیپایان هستند – آیا یک GPU سری RTX 30 “Ampere” دارید که از تولید فریم DLSS 3 پشتیبانی نمیکند؟ نگران نباشید، از DLSS 2 برای ارتقاء استفاده کنید و برای تولید فریم از FSR 3.1 استفاده کنید. AMD همچنین خانواده فناوریهای FidelityFX خود را در یک API جدید FidelityFX که کار تشخیص و عیبیابی توسعه دهندگان را آسانتر میکند، تجمیع میکند و مسیر را برای سازگاری با نسخههای آتی FSR هموار میسازد. در نهایت، FSR 3.1 از API Vulkan و Microsoft Xbox GDK پشتیبانی میکند. AMD برنامهریزی کرده است تا FSR 3.1 را از طریق پلتفرم GPUOpen خود در Q2-2024 به توسعه دهندگان عرضه کند و اولین پیادهسازیهای آن در بازیها بعداً در همین سال انتظار میرود. در همین حال، AMD FSR 3.1 را در “Ratchet & Clank: Rift Apart” برای نمایش ارتقاء دهنده جدید پیادهسازی کرده است.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.